پیامک

اگو، نصب انشعاب فاضلاب

اگو، نصب انشعاب فاضلاب

اگو، نصب انشعاب فاضلاب

یکی از مهم‌ترین فرآیندهایی که نقش مهمی در سلامت فردی و عمومی دارد، فرآیند دفع فاضلاب بوده که از گذشته تا کنون به آن توجه زیادی شده است. به دلیل اینکه فاضلاب‌های انسانی یکی از منابع اصلی بسیاری از بیماری‌های میکروبی و انگلی هستند، باید دفع آن‌ها به روش اصولی و استاندارد انجام شود. امروزه با پیاده‌سازی طرح اگو شهری در اکثر شهرها، دفع فاضلاب به بهترین شکل ممکن انجام شده و آلودگی‌های زیست محیطی و بیماری‌های مرتبط با آن کاهش یافته است.

ما در این مطلب قصد داریم در مورد فرایند نصب انشعاب فاضلاب و اگوی شهری با شما صحبت کرده و یکی از باتجربه‌ترین شرکت‌های مجری طرح اگو را معرفی کنیم. ایران اگو با 25 سال سابقه در اجرای انواع طرح نصب فاضلاب شهری در استان تهران بوده که با استفاده از تجهیزات و اتصالات باکیفیت و مورد تایید شرکت آب و فاضلاب، به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی این طرح‌ها را پیاده‌سازی می‌کند. در ادامه بیشتر با اگو و نصب فاضلاب شهری بیشتر آشنا خواهیم شد.

اگو چیست؟

اگو ، سیستم دفع فاضلاب به روش مختلط گفته می‌شود که از مهمترین و بزرگترین طرح‌های کشور به‌شمار می‌آید و مربوط به فاضلاب شهری است. از مزایایی که موجب شده اهمیت اجرای طرح اگو فاضلاب چندین‌ برابر شود، نقش آن در جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی به دلیل ورود فاضلاب به آن‌ها و همچنین حفظ محیط زیست است. این دو مورد ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه داشته و کاهش بیماری‌های عفونی دارند.

اگو فاضلاب

اگو فاضلاب که نام دیگر سیستم جمع‌آوری فاضلاب شهری است، با هدف انتقال فاضلاب‌های خانگی و صنعتی به شبکه فاضلاب شهری اجرا می‌شود. سیستم جمع‌آوری فاضلاب که متشکل از لوله‌های فاضلابی است، فاضلاب را از ساختمان‌ها جمع‌آوری کرده و به تصفیه‌خانه منتقل می‌کند. اگو فاضلاب از مهمترین و اصلی‌ترین زیرساخت‌های شهری محسوب می‌شود که در حفظ بهداشت عمومی و پاکیزگی محیط زیست نقش اساسی دارد.

ایران اگو با بهره‌مندی از متخصصین و مهندسین باتجربه در بهترین حالت نسبت به اجرای طرح اگو فاضلاب اقدام کرده و با هزینه‌ای مناسب نصب فاضلاب شهری را انجام می‌دهد. این شرکت پیمانکار رسمی آب و فاضلاب استان تهران بوده و تمام مراجعین و مشتریان خود قرارداد مکتوب و رسمی منعقد خواهد کرد.

فاضلاب شهری

همه ما با فاضلاب شهری آشنا هستیم و در واقع این فاضلاب، آبی است که در نتیجه فعالیت‌های افراد در شهرها تولید شده و شامل فاضلاب خانگی، صنعتی و آب‌های سطحی می‌شود. فاضلاب‌های خانگی را آب‌های کثیف و زباله‌های مربوط به فعالیت‌های روزانه افراد نظیر حمام کردن، شستشو ظروف و دفع فضولات تشکیل می‌دهد. این در حالی است که فاضلاب صنعتی مربوط به آب‌های آلوده تولید شده توسط صنایع مختلف می‌شود.

برف و باران نیز آب‌های سطحی را تشکیل می‌دهند که در سطح زمین جمع و جاری می‌شوند. به دلیل ورود فاضلاب‌های خانگی و صنعتی در فاضلاب شهری، این فاضلاب حاوی مواد معدنی، آلی، شیمیایی و میکروارگانیسم‌های مختلف می‌شوند که خطر جدی برای سلامت انسان و محیط زیست بوجود می‌آورند. لذا قبل از ورود فاضلاب شهری به محیط زیست، باید نسبت به تصفیه آن اقدام نمود و مواد آلاینده موجود در فاضلاب را حذف کرد. این جداسازی آلاینده‌ها توسط تصفیه‌خانه انجام می‌پذیرد.

مزایای تصفیه فاضلاب شهری عبارتند از:

1- جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی

2-. بازیابی آب برای استفاده در صنایع مختلف نظیر کشاورزی

3- جلوگیری از انتشار بیماری‌های عفونی

اتصال فاضلاب خانگی به فاضلاب شهری

در نصب فاضلاب به اگو شهری، فاضلاب‌های خانگی از ساختمان‌ها به شبکه فاضلاب شهری توسط یک شرکت متخصص که در زمینه لوله‌کشی فاضلاب فعالیت می‌کند، منتقل می‌شوند. این کار مراحل مختلفی دارد که عبارتند از:

1- احداث چاه فاضلاب

اولین مرحله در نصب اتصال فاضلاب خانگی به اگو شهری، حفر چاه فاضلاب در نزدیک ساختمان است تا فاضلاب خانگی قبل از منتقل شدن به فاضلاب شهری در آن جمع‌آوری شود.

2- نصب لوله‌های فاضلاب

پس از اینکه چاه فاضلاب احداث شد، نوبت اتصال لوله‌های فاضلاب خانگی به این چاه است.

3- نصب انشعاب فاضلاب

در مرحله پایانی، انشعاب فاضلاب از چاه به سیستم فاضلاب شهری متصل خواهد شد. این مرحله باید به تایید شرکت آب و فاضلاب محلی برسد تا هیچ مشکلی نداشته و به‌صورت اصلی کار انتقال فاضلاب‌ها صورت بپذیرد.

نکات مهم در زمان نصب انشعاب فاضلاب

با توجه به اهمیت نقش اگو فاضلاب در سلامت جامعه و محیط زیست، برای اجرای نصب انشعاب فاضلاب باید به نکاتی توجه کرد تا این طرح به‌صورت استاندارد و اصولی انجام شود. این نکات عبارتند از:

1- نصب با شیب 45 درجه لوله‌های فاضلاب برای سهولت جریان فاضلاب

2- ایجاد دریچه بازدید در فاصله‌های 30 متری

3- تست عدم نشت فاضلاب پس از نصب

4- عدم قرارگیری لوله‌های پلیمری در معرض آفتاب

5- استفاده از لوله‌های باکیفیت با قابلیت تحمل فشار 6 اتمسفر

علاوه‌بر نکات ذکر شده موارد دیگری نظیر استفاده از آب نمک برای تست نشت در زمستان برای جلوگیری از یخ‌زدگی لوله‌ها و همچنین عدم اتصال مستقیم لوله کفشو به شبکه فاضلاب شهری را نیز در نظر گرفت. شرکت ایران اگو با سال‌ها تجربه در زمینه اجرای اگو و نصب انشعاب فاضلاب شهری، تمام اصول مربوط به اجرای این طرح را طبق استانداردهای موجود رعایت کرده و به بهترین شکل ممکن این طرح را اجرا می‌کند.

هزینه اتصال فاضلاب شهری اگو

یکی از دغدغه‌های کسانیکه در صنعت ساخت و ساز و یا صنایع مختلف فعالیت می‌کنند، هزینه اتصال فاضلاب شهری است. این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • نوع لوله‌های فاضلاب
  • قطر لوله‌های فاضلاب
  • طول لوله فاضلاب
  • نوع اتصالات
  • دستمزد شرکت مجری طرح

دستمزد شرکت مجری طرح در هزینه نصب فاضلاب شهری نقش داشته و معمولا در شرکت‌های مختلف هزینه‌های متفاوتی اعلام می‌شود. ایران اگو ضمن حفظ کیفیت فاکتورهای مربوط به اجرای طرح اگو فاضلاب، کمترین دستمزد را نسبت به سایر شرکت‌ها دریافت می‌کند.

اگو، نصب انشعاب فاضلاب

تماس با کارشناسان نصب فاضلاب شهری ( اگو)

باتوجه به اهمیت اگو فاضلاب و تاثیر مستقیم آن بر بهداشت عمومی و پاکیزگی محیط زیست، اجرای دقیق و استاندارد آن یک ضرورت محسوب شده و شرکت‌های متعددی زیر نظر شرکت آبفا، در این زمینه فعالیت می‌کنند.

ایران اگو به‌عنوان پیمانکار رسمی طرح نصب فاضلاب شهری استان تهران، با سابقه‌ای طولانی و درخشان، در زمینه نصب انشعابات داخلی ساختمان به اگو شهری به روش‌های روباز، سقفی و تونلی فعالیت کرده و به‌صورت کاملا حرفه‌ای و مهندسی این طرح را اجرا می‌کند. برای ارتباط با بهترین مجری طرح نصب و اتصال فاضلاب ساختمانی به فاضلاب شهری، به سایت ایران اگو iranego.com مراجعه کرده و با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا